На перший погляд відмінності у влаштуванні автомобільного життя за кордоном, у порівнянні з Україною невеликі, але недотримання правил може влетіти у копієчку.
Страхування. Машини українських біженців пускають до Польщі, Угорщини, Молдови та Словаччини без «зеленої карти» (green card). Але слідкуйте за повідомленнями у ЗМІ, адже згодом машини на українських номерах можуть зобов’язати мати місцевий поліс. В інші країни “зелена карта” потрібна.
Швидкісний режим та штрафи. Дорожні знаки із зазначенням обмежень швидкості, що діють у країні, зустрінуть вас на перших метрах європейської дороги. Але важливо знати, що «некарані» цифри перевищення швидкості (наші +20 км/год) у деяких суміжних із нами країнах набагато менші або їх немає зовсім.
Жилет. У всіх європейських країнах у машині повинен бути сигнальний жилет жовтого або помаранчевого кольору (або один або один на кожного пасажира, залежно від країни). Без такого жилета не можна виходити із авто на заміській дорозі.
Шипи та зимові шини. У більшості суміжних країн зимова гума є обов’язковою при наступі на дорозі зимових умов. Тобто взимку можна їздити і на “літі”, аби тільки на асфальті не було снігу та льоду. А в Польщі та Угорщині можна взагалі цілий рік кататися на літніх шинах. Але майте на увазі, що шиповані шини заборонені у всіх п’яти країнах.
Платні дороги. Коли заїдете до країни, з’ясуйте у прикордонників чи волонтерів, які зустрічають українців, як оплачується проїзд автошляхами. Найчастіше це буде наклейка на скло (т.зв. віньєтка), також застосовується спеціальний чіп для системи TelePass, оплата через інтернет, банківська картка або готівка для терміналів на в’їзді та виїзді з автобану. Власникам пікапів нагадаємо, що в деяких країнах вони вважаються вантажівками, і віньєтка у них має бути особливою. Також корисно знати, що платний автобан завжди можна об’їхати безкоштовними дорогами.